31 Mayıs 2005

Bugün 31 Mayıs; yani haziran'a, yani yaz aylarının başlamasına 1 gün var! İlkokuldaki mevsim çizelgesindeki yağmurlu nisan günleri ve çiçek açmış mayıstan sonra hazirandaki resim bahçede oynayan çocuklar olurdu... İzmir'de yaz erken gelir.. 19 Mayıs'ta Foça'da, Çeşme'de denize girilir, okullarda rehavet başlar. Öğrenciler incecik gömleklerinin içinde sıkılır, klimalı okullarda serinlik uğruna bütün gün baş ağrısı çekilir, haftasonları yazlıklara gidilir, akam yemekleri balkonlara taşınır, gece yürüyüşleri başlar,güneş insanın gözüne gözüne girer.. Bu yıl mevsim açısından oldukça dengesiz bir yıldı! Kışın "yeter" demediğimiz yağmurlar yeni başladı. Hava çok sıcak ve nemli! Yağmur sokakları dövüyor. Bornova'da daha çok yağıyor Karşıyaka'ya oranla. Sınıftan servise gelene kadar -şemsiye bulundurmama rağmen- sucuk gibi oldum! İlkokul 1. sınıftakiler eteklerini çıkarıp rengarenk şortlarıyla sırılsıklam bağrışıp durdular. Bugün okula yağmur yüzünden 10.00 da vardım. İlk ders ingilizce sınavı vardı ama ertelenmiş zaten. Sunuma gittim ben de. İzmir evleri-3 Ev 3 Öykü konulu proje sunumundan sonra anladık ki bizimde projeye film koymamız gerekiyormuş! Bugün çok sıkcı bir gündü! Salı sonuçta! Hiç sevmem şu salıları! Bir de perşembeleri! Loş sınıfta boş dersler.. Aslında yağmur usul usul yağsa onu dinlemek çok güzel olurdu ama yağmur değil taş yağıyor sanki! Bugün sıkıldım! Çok sıkıldım! Başım zonkluyor! Coğrafya sınavı vardı göya onu da yarına ertelediler. 5 coğrafi bölgeden ne hoş! Oysa ki oturup bütün gün ona çalışmıştım! Nur Dağları nerdeymiş? Korkuteli karstik ovası nerdeymiş? Ulubat nerdeymiş? Hamidabad nerdeymiş? Ama olmadı işte yarına inşallah! Çok sınav var çok! Şerife Hoca da gelmiş "2. dönem kanaat yok" demez mi? Sanki ilk önem vardı?! Bu kadın 1 de verir şimdi! Neyse ben çalışsam iyi olacak... 10-C kolay gelsin.. 4 günde 8 sınav! Ne hoş! Bu yağmurda inadına inadına devam ediyor ! Yine de seviyorum yağmuru bazen hırçınlaşsa da...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder