26 Nisan 2009

dokunan... *

Seni ben sevdim, avucunda bir serçeyi uçurur gibi , özgürlük nedir ? ben sevdim, bir karınca koşusu soluksuzluğunda, kanlı mektup yazar gibi değil, bileğimden sızan al suda canım olduğunu bile bile, içimi içime akıtarak.. jilet ucu sözcüklerini saklayıp gerdanıma. durmadan döndürdüm parmak ucumda dünyayı, bir kareye tutsak bakış gibi değil, sarhoşluktan düşerken yalancı gülüşe ağıt yakarak..
seni ben sevdim, kıyılmaz kanatları yakarak ,masum kimdir? kıvrımlarıyla seviştim acının, aldatmadan tenimi. inançsız masallara üvey anne bakışlarımı toplayıp, kırık uzattım saçlarımı. dokunmadın.
seni ben sevdim , en çok ben sevdim üçe kadar sayar gibi, üç de dolandım, bildiğini anlamadığın halde. biçkin ömür zamanına ekleyip, zamanı sana ekleyip. seni ben sevdim,damarı kesik tutuşumun acıtması gibi benzerlik noktalarında ölerek, soluk satıp geri dönerek..
seni ben sevdim, al ormana kızıl kurdu salıyorken, kırıyorken bakışımı ,bir bir geçiyorken çuvaldızla dudaklarımdan. en çok ben sevdim beşiğinde kırık uyumayı.. en çok seni, beni bile bile ben sevdim..ben sevdim basit tümceler ve bıkkın tekrarlar boyunca..


Uzuyor duvarlar adım boyunca..
Yıkık biraz gün...
Yollarda kardelen çığlıkları...
Koşarak gelen çocuk oturmuş gözlerine,
Adımlar yalın ayak...
Devrik yazılıyoruz biz,
aslına uygun.
Sen yine adım boyu dikenlerden geliyorsun.
Bilmeyen bir tebessüm kalmış dudağın kenarında,
Gülüşler kimsesizlikten...
........

Elmas kara kirpikler,
savruldu gökyüzüne,
Geçmiş kiraz kırmızısı dudaklar soldu.
Can ezgiler, martı yarışır çığlık oldu.
Tez gidişler adı olmuştu,
Zincir vurulmuş dizleri özgürlük kanardı.
Attı kendini gerisin geri ana rahmine.
Bilmez kimse;Boğazın asi kızı,
İki yaka arası kara sevdalıydı..
...........

Bir damla süt taşır gözlerimden.
Ak olsun,
Karışsın ruhuma lal olsun.
Beklerken bir adam oluyor zaman,
Deşik göğsünü kucaklıyorum.
Bana bir mısra beklet buzlukta.
Devrik olsun,Değince dudaklarıma sel olsun.
Semada uçurtma oluyor tüm bayraklar,
Renklerine sızıyorum.
Bana bir el uzat oyunu
Hile olsun..
Taşlar sökülsün eteklerimden çığ olsun
Sinerken küçük bir kedicik,
kaplana kesiyor bakışları,
Gözbebeklerinden dehlizlere iniyorum.
Bana bir kıta bırak.Afrika olsun,
Gerdanımda çorak bir yara olsun,
Dursun....

* safranlekesi..
(yalnız kendine açan bir nilüfer olamadım..)

--www.safranlekesi.com---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder